W MyTime jesteśmy zakręceni na punkcie zajęć
grupowych. Nasze grupy dziecięce Teddy Eddie i Savvy Ed mogą liczyć do 10 osób,
pozostałe do 8-10. My to uwielbiamy. A ktoś by powiedział, że jak to, tyle
dzieci w grupie, i gdzie tu efektywność?!
Nie ma nauki bez pozytywnej atmosfery. W MyTime
wierzymy, że nauka angielskiego, to wartościowe spędzanie czasu wolnego.
Dlatego stawiamy na interakcje społeczne, kontakt z rówieśnikami i dynamiczną
formę zdobywania wiedzy.
Jak to wygląda w praktyce?
Regularnie pracujemy w parach i mniejszych grupach.
Daje to nam pewność, że każdy uczeń na zajęciach mówi tyle samo. Lepiej
wykorzystujemy czas lekcji, ponieważ wszystkie pary lub grupy pracują w tym
samym czasie. Dzięki temu nasi uczniowie unikają biernego przysłuchiwania się
swoim kolegom i koleżankom i mają szansę być aktywni podczas całej lekcji.
Doceniamy ruch na zajęciach. I to w każdej grupie
wiekowej! Oczywiście, im młodsze dzieci, tym większa potrzeba reagowania ciałem
poprzez pokazywanie gestów, taniec i gry ruchowe. Mamy świadomość, że zmiana
pozycji podczas wykonywania zadań sprzyja percepcji, koncentracji a także
przepływowi krwi i dotlenieniu mózgu. Dlatego starsi uczniowie też regularnie
wstają z krzesełek by wykonać zadanie na stojąco, grają w grę, która zapewni im
odpowiednią dawkę ruchu, dzięki której kolejne zadanie w ławkach będzie
wykonane na “nowej” energii i w lepszej koncentracji.
Priorytetem na naszych zajęciach jest nauka mówienia.
Uczniowie rozmawiając ze sobą po angielsku uczą się po pierwsze mówić i
formułować myśli w języku obcym, ale też odbierać usłyszane i zaobserwowane
komunikaty. Gdy każda ze stron nie włada doskonałym angielskim zadanie staje
się wyzwaniem, ale jest też szalenie istotną lekcją przygotowującą do
odnalezienia się w identycznej sytuacji poza klasą, na przykład na wakacjach,
gdzie z dużą dozą prawdopodobieństwa spotkamy kogoś, kto włada angielskim na
podobnym do naszego poziomie. Takie sytuacje pozwalają uczniom zaobserwować,
czy ich własne umiejętności są wystarczające do porozumienia się. A jeśli
komunikacja nie przebiegła zbyt łatwo, dbamy o to, żeby nasi uczniowie każdą
mini-porażkę traktowali jako okazję do rozwoju.
Stawiamy na proces, nie na perfekcję. Motywujemy
swoich uczniów, do regularnego robienia małych postępów, które w przyszłości
zaowocują osiągnięciem celów i kolejnych poziomów językowych. Chcemy, aby nasi
uczniowie mieli motywację do nauki angielskiego. Dajemy im wyzwania o
odpowiednim stopniu trudności i zachęcamy do zdobywania nowych
umiejętności.
Istotną rolę odgrywa również lektor, który oprócz
planowania lekcji i wyjaśniania zawiłości gramatycznych udziela uczniom
feedbacku. Pochwali za postępy, doceni ucznia za wysiłek włożony w naukę oraz
wskaże dalszy cel rozwoju. To właśnie lektor planuje zadania na lekcji tak, aby
nie tylko przygotowywały do egzaminów ale także uczyły praktycznych
umiejętności.
Jesteśmy przekonani, że współpracy i komunikacji z
ludźmi, można się nauczyć tylko poprzez… no właśnie – współpracę i komunikację
z ludźmi.
Stawiamy na praktykę i praktyczność. To czego uczymy,
musi się w życiu przydać, a uczniowie zanim zaczną używać angielskiego w realu,
najpierw ćwiczą na zajęciach wśród swoich rówieśników.
My bardzo cenimy pracę w grupach.
A Ty?
Nie jesteś przekonany, przekonana, które zajęcia są
bardziej odpowiednie dla Ciebie lub Twojego dziecka?
Skontaktuj się z nami!
Możesz też posłuchać o różnicach między zajęciami
indywidualnymi i grupowymi pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=qPqAVOPz2CE